Övertidsförlust i St Pete

Lightning åkte inatt på en tung,jobbig och oturlig förlust när man i St Pete Times Forum åkte dit i OT med siffrorna 4-3 och utjämnade matchserien till 2-2. Tampa låg ett tag under med 3-1 men vände matchen och höll 3-3 tiden ut och jag var ganska övertygad om att man skulle kunna vinna i övertiden inför hemmapubliken men så blev inte fallet. NHLs enda Alaska-födde spelare Scott Gomez avgjorde efter 12.54 i fjärde.
Positivt från matchen är att Lecavaliers målform håller i sig, han gjorde inatt sitt femte på fyra slutspelsmatcher.
Johan Holmqvist går från klarhet till klarhet och visade inatt att han är den nummer ett som vi har väntat på. Han var bäste Tampa-spelare på isen trots fyra insläppta, det säger ändå en del. Martin St.Louis och även Brad Richards har toppat formen och levererar precis så som dom är tänkta att göra. Richards har inte gått poänglös från en slutspelsmatch sedan match tre i SC-Finalen 2004. Han behövs för han sitter, enligt mig själv, inne med ett spelsinne i Gretzky-klass.
Negativt är numera att Tampa måste vinna en match till i New Jersey(plus sin hemmamatch givetvis) och det är ordentligt svårt att vinna däruppe.Ny match natten mot lördag.

Rangers säkrade avancemang och San Jose fick ner Nashville i brygga efter 3-2 segern inatt och har 3-1 på Foppas gäng. Nashville känns alldeles för orutinerade för att lyckas tycker jag. Peter Forsberg har ensam gjort fler poäng i slutspelet än alla övriga i laget tillsammans och det tyder ju om inte annat på att inte så många har så värst många slutspelsmatcher i bagaget.

Träning i kväll på IP, sitter just nu och kikar ut genom fönstret och intser att i kväll blir det långkalsonger och polo-tröja.

Hade med mig en riktig delikatess i dag i min lunchbox bestående av pulvermos, fiskpinnar och lite grönsaker, men det var faktiskt gott och mätt blev jag med.

Till helgen blir det nog en del fotbollstittande för min del, tänkte titta när EIS Dam går igång mot Lindsdal på lördag eftermiddag, (nummer 2 i EIS är en liten favorit...)sedan blir det kanske att man går ner och tittar när EIS herr spelar på söndagen( där favoriserar jag ingen på samma sätt...)
Även LBK sparkar igång borta mot Liatorp mend et är för lågt att åka så det hoppar jag över.


Nu ska jag arbeta igen, fan vad en lunchrast går fort!

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0