Kanonhelg!

Vilken fantastisk hockeyhelg det har varit för alla Tampa-fans. I fredags natt blev det vinst mot divisionskollegan Carolina Hurricanes med 4-2 på bortaplan. Två välbehövliga pinnar. I den matchen gjorde också Vinny mål nummer 50. Jag tror hela laget kände sig lättade efter det målet och nu tror jag åter att slutspelet väntar för blixtarna.
50 mål och 100 poäng på samma säsong är så oerhört stort i NHL och används ofta som måttstock för om du är en "superstar" eller inte. Alla Tampa-fansen på det amerikanska forumet kände  en otrolig stolthet över var #4 har åstadkommit.
Inatt så var det dags för ny match och även den slutade med viktoria. Denna gången var det hatlaget Washington som fick igen för den ytterst otrevliga 7-1 förlusten för någon vecka sedan. Man slog tillbaka huvudstadslaget med 5-2 efter bland annat två poäng av Martin St Louis som därmed också kravlade sig över 100 poängsgränsen. Lecavalier noterades för 1+2 och till och med Andreas Karlsson fick en assistpoäng.
Sammanfattningsvis så blir det så här.
4 poäng av 4 möjliga.
Lecavalier gjorde både mål 50 och 51. Stort!
St Louis gjorde poäng 100 och 101. Också stort!
Honken fick nytt förtroende och gjorde det väldigt bra.
En hel del resultat i fredags gick vår väg, dock gick dom flesta inatt emot .

Var på grillfest i går i Lindås hos Sofie och Henke.Grillat är vansinnigt gott.
Tog det ganska lungt och kan därför njuta av dagen idag på ett helt annat sätt än vanligt dagen-eftersöndagar.

Brorsan lurade min sambo ordentligt inatt. April April...
Har inte blivit lurad ännu vad jag vet men jag brukar vara ganska lättlurad.

Ska gå ner en stund sedan och titta på när vårat B-lag spelar på konstgräset. Hoppas vädret är lika fint framåt fem som nu bara.

Nu ska jag fixa lite kaffe tror jag

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0