Fyradagarsvecka

HV åkte i går ut ur SM-slutspelet. I min menig var dom aldrig nära i gårdagens match. Dom höll ändå uppe spelet hyfsat men deras ineffiktivitet/ Karol Krizan blev deras fall. Jag var bombsäker på att HV såväl som FBK relativt enkelt skulle ta sig till final men jag hade ordentligt fel där. Redan i morgon går serien mellan MoDo och LHC igång.
Jag undrar vad Andreas Jämtin fick för snilleblixt när han fick för sig att hellt appropå ingenting slog ner en Modoit i mittzon. Sådant tror jag knappast gör en tränare som Per Mårts tillfredställd. Matchen var väl mer eller mindre förlorad när det hände men det var ändå 11-12 minuter kvar att spela och att sjänka bort utvisningar på det sättet fungerar inte. Hade det varit i NHL hade han alla gånger blivit bötfälld av klubben.
Annars är det just spelare som Jämtin som är så viktiga i slutspel, men i går gick han över gränsen lite grann tycker jag.

I natt spelas 13 NHL matcher och mycket angående slutspelsplatserna avgörs i natt. Rangers kan säkra en plats vid vinst. Även för Tampa och Montreal skulle en vinst kunna garantera slutspel.

Läste att Wayne Gretzky trodde att Sidney Crosby en dag skulle kunna hota några av alla hans poängrekord. Han gav till och med honom lite tips och råd för att nå 200 poäng. 
Bland annat nämnde no99 att spel i numerärt underläge är väldigt viktigt för en poängkung. Gretzky uppskattade att han själv gjorde ungefär 15-20 poäng i den spelformen under sina glory days.
Även så kallade "emptynetters" räknas var han noga med att poängtera, gör man en 6-10 empty net points så kan det vara dom som avgör efter säsongen.
Man måste mer eller mindre spela non-stop i powerplay var ett annat råd Crosby fick av Den Store.
Personligen tror jag att Crosby mycket väl har kapacitet för 200 poäng. OM han hade spelat i NHL på 80-talet då offensiv hockey var den enda hockey ssom spelades och då matcher väldigt ofta slutade 8-7 eller 9-5 och till och med 12-9 en gång mellan Edmonton och Chicago. Har för mig att Gretz gjorde sju eller åtta poäng den matchen.
Sådant händer inte nu för tiden.

rsta gången för mig då jag var förkyld och missade torsdagsträningen. Riktigt gräs känns skoj.Tråkigt bara att det är lite kallare ute idag än vad det har varit tidigare.

Fyradagarsveckor är så sköna och nu är det två i rad.

Har blivit kallad till tandläkaren också. Första gången på typ 5 år. Misstänker att Folktandvården börjar bli rädda om sina kunder sen dom fått konkurrens.

I morgon har vi match borta mot Gullaboås.

Ska bli väldigt skönt med långledigt i helgen och en liten weekend-trip till Skåne.

Dags för arbete

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Johansfors-Vissefjärda 7-2
Vissefjärda-Gullaboås 3-0
Det borde betyda att Gullaboås-Johansfors slutar med en åttamålsseger för JIF då...:-)

2007-04-03 @ 23:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0