2500 för en TV?

I dag har jag varit och klippt mig. Det blev ungefär som det brukar.
Eftersom det var jävligt kallt när jag cyklade till jobbet i morse så hade jag väldigt mycket kläder på mig då, hade ungefär lika mycket kläder på mig när jag cyklade hem och kom till frisören lagom svettig och fräsch. Mysigt...

Såg att jag hade fått en kommentar angående om att stänga Elitserien. Jag får väl motivera varför jag tycker att man ska göra det. Ganska enkel anledning egentligen.
Juniorer, det finns inte många lag i dag som satsar så där våldsamt mycket på unga spelare, man köper hellre in en etablerad stjärna från Tjeckien eller Canada och låter dom unga sitta på bänken.
Man har inte råd att åka ur högsta serien och måste göra resultat snabbt så därför köper man dyra oftast överskattade spelare från utlandet. Stänger du serien finns det inget hot om att åka ur. Du kan bygga upp ett lag med vetskapen om att man kommer vara i botten av tabellen men kommer så sakteliga att jobba sig uppåt.
Nu kan man tro att om ett lag har många duktiga juniorer så norpar ju NHL dom, delvis rätt och delvis fel. NHL tvingar ingen att komma över men många många unga grabbar som inte får spela i sina elitserielag prövar lyckan självmant på andra sida sjön i någon jävla college-liga och sedan glöms dom bort och försvinner. Detta hade inte hänt om dom hade varit garanterade speltid i Sverige för då hade inte dom åkt förrän dom varit redo för NHL.
Andra hamnar i Nybro, Tingsryd, Boden, Teg eller andra klubbar längre ner i spelsystemet bara för att deras tränare tror att dom ska utvecklas där.En del gör säkert det men ingen kan säga att man utvecklas mer i ett lag som Nybro än vad man hade gjort i HV med lite istid.
Ta Erik Lewerström till exempel. Han var riktigt lovande och var bland annat med och spelade JVM med Sedinarna för att sedan inte få förtroende från FBK och skrev på för Nybro, där han är kvar ännu. Erik är en utmärkt back men jag tycker att han inte har utvecklats någonting alls där. Han hade potential till att bli en stabil elitserie-back men man vågade inte satsa på honom.

En annan fördel med att stänga ligan är att man mer eller mindre kan bestämma vilka lag som ska spela där. Jag vet att lag från huvudstaden inte alltid är så populära men det är ju där det finns underlag. det måste finnas minst två lag från Stockholm i ligan (SSK ej medräknat). Där finns alla möjligheter att bygga upp något stort.
Leksand måste finnas med och Malmö likaså.
Så utöka ligan till 20 lag,dela in den i en norrgrupp och en södergrupp på klassikt NHL-vis,och stäng den så ska ni få se på grejer.Det funkar på många andra ställen och borde iallafall vara värt ett försök även här.
Enda möjligheten till att åka ur bör vara om man inte klara sin elitlicens. Då ska ett annat lag väljas in.
Övriga lag i Sverige spelar vidare precis som nu med Allsvenskan som högsta serie

Måste ha varit 30grader i solen i eftermiddags?

På fredag ska vi eventuellt handla en plasma-TV. Så om någon är sugen på att köpa en vanlig TV 28" med bänk och hela skiten typ 3 år gammal för 2500 så hör av er.

I natt spelar mitt Lightning hemma för första gången detta slutspel och jag hoppas givetvis på vinst även om jag vet att vi nästa har varit bättre borta än hemma under säsongen.
Johan Holmqvist lär få nytt förtroende efter matchen senast .

Jag vet inte varför men jag har nästan lite träningsabstinens efter träningslägret, kan vara vädret också som gör att man är riktigt sugen på att sparka boll just nu. Genrep på lördag hemma mot Älghult på IP.
/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Tror inte det kommer finnas nån allsvenska med en stängd elitserie.
Utan elitserien som morot o drivkraft kommer det inte att gå att driva några allsvenska lag i hockey då det inte finns nåt sponsorintresse för en sån serie- det går ju knappt idag.
Än värre om lagen inte ska kvalificera sig på sportsliga grunder utan väljas in.
Då blir det lika mycket pajaseri som NHL där man flyttar hela lag till andra städer, snacka om själslöst, men det är väl oxå därför NHL för mig är så ointressant.
Mitt svenska hockeyintresse kommer för övrigt dö mer eller mindre helt den dagen detta sker och bli lika stort som för den stängda basketligan. det vill säga inget alls...

2007-04-16 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0